.JPG)
7 آوریل ۲۰۱۰ زمانی بود که شرکتی متفاوت در پکن آغاز به کار کرد، شیائومی به معنای “ارزن” نامی بود که لی جون مدیرعامل کنونی آن را برای شرکت تازه تاسیسش برگزید. پشت این نام عجیب هدفی عجیبتر نهفته بود: تبدیل شدن به سرسختترین رقیب اپل! هدفی که در ابتدا مانند یک شوخی به نظر میرسید اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی رشد حیرتانگیز این کمپانی تازه کار موجب شد دیگر کمپانیها دریابند که حریفی قدرتمند وارد گود رقابت شده است. رشد ۲۷۷ درصدی این کمپانی آنهم با گذشت تنها ۴ سال از زمان تاسیس، تمام کارشناسان را در بهت فرو برد.

1-پشتیبانی بدون نقص
.jpg)
یکی از مهمترین نکات مد نظر شیائومی پشتیبانی نرمافزار سطح بالا از اسمارتفونهای تولیدیش است که موجب شده کاربران، سطح رضایت بالایی را از اسمارتفونهایشان داشته باشند. اکثر محصولات شیائومی بهروزرسانیهای نرمافزاری را در دورههای زمانی مناسب دریافت میکنند که خود میتواند در کم نقصتر شدن محصولات مفید باشد. این کمپانی در زمینه بهروزرسانیهای نرمافزاری به قدری قدرتمند است که برای اسمارتفونهای تولیدی دیگر کمپانیها نیز رام منتشر میکند تابه این ترتیب بتواند نظر کاربران دیگر کمپانیها را به خود جلب کند.
2-قیمت مناسب
.jpg)
همانطور که در بالا بیان شد مهمترین نکته در رابطه با تولیدکنندگان چینی و شاید تنها پاشنه آشیل آنها قیمت پایین محصولات تولیدیشان بود، این موضوع همچنان ادامه دارد و انتظار کاربران از برندهای چینی ارایه کیفیتی مناسب در برابر قیمتی معقولانه است، موضوعی که کمپانیهایی همچون شیائومی و هواوی در آن به درجه استادی رسیدهاند!
شیائومی کمپانی بزرگی است که تقریبا در تمام بخشهای تکنولوژی حضور دارد، تمامی محصولات این کمپانی قیمت به نسبت مناسبتری دارند که این موضوع میتواند نظر کاربران را برای خرید محصولات تولیدیش جلب کند اما قیمت همه چیز نیست؛ محصولات شیائومی امکاناتی را به کاربر ارایه میدهند که واقعا به آنها نیاز داشته باشد، بنابراین بخش زیادی از از ویژگیهای غیر کاربردی حذف شده و هزینه نهایی تولید کاهش پیدا میکند.
3-کیفیتی بهتر از سایرین
.jpg)
تا همین چند سال پیش برندهای چینی به ساخت محصولات بی کیفیت شهره بودند، این موضوع در بازار گسترده تلفنهمراه و سایر محصولات فناوری نیز به وضوح قابل مشاهده بود و تولیدکنندگان چینی اکثرا محصولاتی بی کیفیت را روانه بازار میکردند. با گسترش همکاری کمپانیهای مطرح و تاسیس کارخانههای مختلف در چین، اندک اندک کمپانیهای چینی دریافتند که راز موفقیت بزرگان کیفیت ساخت بالای محصولاتشان است و دیگر اجناس ارزان قیمت و بیکیفیت خریداری ندارد. کمپانیهایی نظیر هواوی به عنوان پیش قدم وارد میدان شدند و اولین اسمارتفونهای چینی خوش ساخت را روانه بازار کردند. دیگر کمپانیهای چینی تولیدکننده نیز برای رقابت با بزرگان پا به میدان گذاشتند که یکی از آنها شیائومی بود. محصولات این کمپانی از ابتدا بر روی کیفیت بالا و قیمت پایین تمرکز داشتند، امری که با وجود گران فروشیهای برخی تولیدکنندگان، به مذاق کاربران خوش آمد و رشدی حیرت انگیز را برای کمپانیهای چینی به ارمغان آورد. محصولات شیائومی علاوه بر کیفیت بالا طراحی چشمنوازی دارند و زیبایی اولین موضوعی است که با دیدن یک پرچمدار از شیائومی به زبان خواهیم آورد.