
راستش زمانی که استیو جابز و دوست صمیمیاش استیو وازنیاک، پایههای کمپانی اپل را بنا نهادند، هیچگاه فکر نمیکردند که روزی این کمپانی به محبوبترین شرکت دنیا مبدل شود و محصولات ساخته ذهن و دست آنها بتواند تا اینحد موفق باشد. اپل روزهای خوبی را میگذراند؛ تمامی محصولات جدید این کمپانی موفق بودهاند و اوضاع کاملا بر وفق مراد این کمپانی است در ادامه اين مطلب با سه نكته مهم در رشد اپل اشنا خواهيد شد
براي مشاهده به ادامه مطلب مراجعه كنيد
تعهدکاری اپل
پیشتر گفتم که استیوجابز برای کار و محصولات خویش اهمیت قائل بود، او این سنت را بهخوبی در اپل جا انداخت و هماکنون اپل مبدل بهیکی از مشتریمدارترین تولیدکنندگان محصولات دیجیتالی شده است، آمار رضایت کاربران نیز این موضوع را بهخوبی نشان میدهد. اپل در طراحی محصولات خود توجه ویژهای به جزئیات دارد و کوچکترین جزئیات نیز از دید این کمپانی مخفی نمیمانند. دیگر نکته در محصولات اپل پشتیبانی بسیار مناسب سختافزاری و نرمافزاری از محصولاتش است؛ بهگونهای که شما اگر یک محصول از این کمپانی را خریداری کنید، خیالتان راحت است که چندسال پشتیبانی نرمافزاری دارید.
اولین بودن
اولین بودن امر مهمی است، کاربران زیادی هستند که دوست دارند فناوریهایی را در دسترس داشته باشند که پیشتر کسی آنها را امتحان نکرده است، خوشبختانه اپل در این زمینه بسیار موفق است و معمولا از روی محصولات اپل میتوان فناوریهای مورد استفاده سایر کمپانیها در سال آینده را حدس زد، نمونهاش همین فناوری 3D Touch است که در آیفون 6s بهکار گرفته شد و اکنون خبرهایی مبنی بر مجهز بودن پرچمداران سامسونگ در سال آینده بهاین فناوری منتشر شدهاست. البته اینکه بگوییم اپل در تمامی فناوریها اولین بوده، کمی اغراق آمیز است اما دستکم میتوانیم بهاین موضوع اشاره کنیم که اپل اولین کمپانی است که از یک فناوری بهترین استفاده را میکند و پس از آن سایر کمپانیها یاد میگیرند فناوری جدید چه استفادهای دارد.
تبلبغات
بلیغات جزیی جدایی ناپذیر از اپل است، این کمپانی هر سال بودجه هنگفتی را صرف تبلیغات مختلف میکند، از تبلیغ در رسانههای جمعی گرفته تا ایجاد کمپینهای هواداری و… . اپل شگردهای مختلفی برای تبلیغات دارد؛ این کمپانی هرساله با معرفی محصولات جدیدش سعی در خاص و متمایز کردن دارد، بهعنوان مثال سال پیش آیفونهای 6 یک مشکل داشتند که خم شدن آنها بود اما در واقعیت مقاومت آنها نسبت به سایر پرچمداران کمتر نبود ولی با تاکید اپل روی این موضوع و انتشار خبرهایی مبنی بر رد و یا تایید این مشکل، اپل توانست نظر کاربران بیشتری را به محصول ساخته خود جلب کند. البته موضوع تبلیغات در اپل بسیار پیچیدهتر از این است و از سعی در ترغیب رقبا برای مقایسه محصولات خود با گوشیهای اپل گرفته تا ایجاد اخبار منفی درباره اپل، اینها همه جزیی از برنامههای تبلیغاتی این کمپانی محسوب میشوند.