(علم + موزیک) وب سایت جامع در رابط موضوع های اختصاصی مقالات علمی و مطالب آموزشی

سفارش تبلیغات با بازده عالی

علمي(بخش دوم) - 3

427 بازی‌های ویدئویی توانمندی‌های ذهنی را بالا می‌برد!
امروزه بازی‌های ویدئویی مورد توجه بسیاری از افراد در سنین مختلف قرار گرفته است، بطوری که ممکن است در طول شبانه‌روز زمان زیادی را به آن اختصاص دهند. همین باعث شده تا گروه‌های تحقیقاتی زیادی در سراسر دنیا به بررسی بازی‌ها و تاثیر آن بر عملکرد مغز و اعصاب بپردازند. گروه نوروگیم نیز به عنوان یکی از تیم‌های تحقیقاتی ایرانی به بررسی تاثیرات بازی ویدئویی فیفا 2015 پرداخته است.

287 اختراع شگفت‌انگیز اپل، فشردن دکمه مجازی بین زمین و هوا!
برخلاف تمامی انتقادهایی که در زمینه عدم تعادل مالی و افت تجاری، کمبود نوآوری و فعالیت ضعیف واحد تحقیق و توسعه به شرکت اپل وارد است، این شرکت هرچند وقت یک‌بار از اختراع‌های جدیدی پرده برمی‌دارد که نشان می‌دهد تولیدکنندگان آی‌فون در پشت پرده‌ها و به‌صورت مخفیانه مشغول انجام چه آزمایش‌هایی با این دستگاه هستند.

در کنار مواردی مانند سیستم رانندگی خودکار و تجربه در زمینه واقعیت مجازی، اپل به سراغ تلفیق فناوری‌های نوآورانه می‌رود تا بتواند دستگاه‌های iOS خود را پیشرفت بدهد ولی تنها پس از این‌که طرح ارائه شده از پیچ‌وخم‌های فراوان عبور می‌کند، امکان ورود به بخش عملی کسب‌وکار اپل را خواهد یافت.

چهارشنبه 14 بهمن 1394 علمي(بخش دوم)
ادامه مطلب
712

اگر شما نیز از کودکان اواخر دهه 50 و یا اوایل دهه 60 شمسی باشید، با مشکلی که این کودکان در یادگیری مبانی علوم نجومی داشته‌اند، بیگانه نخواهید بود. در این دوران رسما تکلیف تعداد سیاره‌های منظومه شمسی مشخص نبود، شاید یک سال در امتحان در پاسخ به سوال تعداد سیاره‌های منظومه شمسی مجبور به نوشتن عدد 9 بودید و سال بعد برای همان سوال عدد 8 به‌عنوان جواب صحیح در نظر گرفته می‌شد.

737

آیا می‌دانستید که این بانوی هنرمند که در زمان فعالیت‌اش به عنوان زیباترین بانوی دنیا هم نام گرفته بود، دستگاهی را اختراع کرد که در نهایت اتصال اینترنت بی‌سیم را ممکن کرد؟

هدی لامار به همراه شریک کاری‌اش جورج آنثیل که تهیه کننده سینما بود (او به‌علاوه از پیشگامان موسیقی تجربی و یک پیانیست حرفه‌ای نیز بوده است)، سال 1942 توانستند یک سیستم ارتباطی مخفی را اختراع کنند.


سه شنبه 22 دي 1394 علمي(بخش دوم)
ادامه مطلب
701  Hackaball یک اسباب بازی هوشمند قابل برنامه‌ریزی!

Hackaball نام یک اسباب‌بازی قابل برنامه‌ریزی برای کودکان است که پس از معرفی در کیک استارتر سال گذشته، بالاخره برای عرضه در بازار آماده شده است. این اسباب بازی که می‌‎تواند وسیله‌ای متفاوت برای کودکان باشد، با قیمت 85 دلار پیش‌فروش شده است و تا به این لحظه، استقبال کم‌سابقه‌ای از آن به عمل آمده است.

آخرین مطالب ارسال شده

Recently added posts

مطالب پر بازدید سایت

Most popular